poradnik

#dajsięznaleźć, czyli o najpopularniejszych hashtagach w szydełkowaniu i szyciu

Cześć!

Na pewno nie będzie niczym nowym, jeśli dziś napiszę, że uwielbiam Instagram. Piękne zdjęcia, mnóstwo inspiracji i podglądanie twórców to coś, co zawsze wprawia mnie w dobry nastrój. Sama bardzo lubię dodawać tam posty, pokazywać Wam jak pracuję i korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji, jakie oferuje ten portal. A jest ich naprawdę sporo i ciągle przybywa nowych! Dzisiaj chciałabym Ci pokazać jak wykorzystywać Instagram, żeby Twoje rękodzieło skutecznie docierało do innych.

Instagram i jego możliwości

Instagram, od kiedy został kupiony przez Facebooka, rozwija się błyskawicznie. Coraz nowsze funkcje pojawiające się w aplikacji, dają jej użytkownikom bardzo dużo możliwości, dlatego przyjrzyjmy się im na początek:

➦Jedną z ciekawszych opcji jest możliwość przekształcenia profilu prywatnego, w profil firmowy (Ustawienia➙przełącz na profil firmowy). W jakim celu? Przede wszystkim, możesz dzięki temu uzyskać dostęp do statystyk (słupki zaznaczone w kółku) i na bieżąco sprawdzać jaki zasięg mają Twoje zdjęcia, ilość wyświetleń. a nawet to ile osób je zapisało. Daje to możliwość analizy grupy odbiorców, ich płci, przedziału wiekowego czy godzin, w jakich korzystają z aplikacji. Poza tym, można dzięki temu dodać dane kontaktowe – numer telefonu, adres adres e-mail, które wyświetlać się będą na profilu, co znacznie ułatwi innym skontaktowanie się z Tobą. Ostatnią możliwością na dzień dzisiejszy jest możliwość tworzenia postów sponsorowanych bezpośrednio z aplikacji, co usprawnia cały proces tworzenia reklamy.

Instagram

Statystyki dotyczące pojedynczego zdjęcia:Instagram 2

Przykładowe statystyki dotyczące grupy odbiorców:Instagram 3

➦ Kolejną, bardzo przydatną dla mnie opcją jest możliwość zapisywania zdjęć. Wcześniej, gdy coś mi się podobało i nie chciałam o tym zapomnieć, musiałam zrobić screenshota. Teraz wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk, a zdjęcia zapisują się w jednym miejscu i mogę do nich wracać w każdej chwili. Miejsce zapisania zdjęć znajdziesz na pierwszym zdjęciu, pod „wyślij e-mail” Warto wiedzieć, że nikt inny nie zobaczy zapisanych przez nas zdjęć 🙂

➦ Instagram Stories – to coś podpatrzone od Snapchata i choć muszę przyznać, że na początku byłam nastawiona dość sceptycznie, z czasem sama zaczęłam dodawać tam coś od siebie. Co jest w tym fajnego? To, że wszystko znika po 24 godzinach! Poza tym, możemy dodawać filmy, zdjęcia, boomerangi a dodatkowo opatrywać je naklejkami, podpisami lub rysunkami. Według mnie jest to bardzo fajna forma pokazywania tego, co się robi w danej chwili, bez konieczności „zaśmiecania” profilu zbędnymi zdjęciami czy filmikami. Wszystko przecież zniknie samo! Insta stories znajdują się w kółkach na samej górze przeglądanych zdjęć 🙂

➦ O czym jeszcze warto pamiętać? O opisie profilu – możesz napisać tam o tym, czym się zajmujesz lub po prostu kim jesteś 🙂 Co ciekawe, Instagram sam w sobie nie pozwala na użycie enterów, wszystko pisane jest więc ciągiem. Jeśli chcesz urozmaicić opis, warto jest napisać go w notatniku, a potem po prostu przekopiować.

➦ Ostatnio pojawiła się też możliwość dodawania albumów. Pamiętaj, że zarówno opis jak i polubienia dotyczyć będą całego albumu – póki co nie ma możliwości oceny poszczególnych zdjęć z albumu osobno. Jeśli więc zobaczysz, że na dole zdjęcia widnieją kropeczki, przesuń palcem i sprawdź, jakie inne zdjęcia są w danym albumie.

Hashtagi

Czym są hashtagi? Hashtag to po prostu słowo, które poprzedza # ( z angielskiego hash). Tak więc hashtagiem będzie np #rękodzieło #szydełko #druty oraz każde inne słowo jakie umieścimy po #.

Po co wykorzystujemy hashtagi? Z dwóch powodów: pierwszym z nich jest sytuacja, w której sami chcemy coś znaleźć. Wpisujemy wtedy np #handmade i wyświetlają nam się zdjęcia związane z wykonanymi ręcznie pracami. Z drugiej strony używamy hashtagów, gdy sami chcemy by ktoś znalazł nasze zdjęcie. Wtedy dodajemy je w opisie, a inni użytkownicy szukający danego # mogą do nas dotrzeć. Jeśli więc pozbawimy nasze zdjęcie hashtagów, zobaczą je tylko te osoby, które obserwują nasz profil. Ograniczamy w ten sposób ich zasięgi!

Jakich hashtagów używać?

Są takie, które są bardzo popularne, są też takie, pod którymi znajdziemy zdecydowanie mniej zdjęć. Jak więc wybrać te odpowiednie? Przede wszystkim, im popularniejszy hashtag, tym szybciej zniknie on pomiędzy innymi zdjęciami. Jeśli pod hashtagiem #handmade kryje się ok 77 milionów zdjęć, to szansa że nasze zdjęcie długo utrzyma się w czołówce jest mała. Z drugiej strony więcej osób może wyszukiwać zdjęcia opatrzone tym hashtagiem, więc jest spora szansa, że trafi ono do większego grona odbiorców.

hashtagi

Warto też pamiętać o języku w jakim wybieramy hashtagi. Jeśli sprzedajesz zabawki dla dzieci, lepiej jest używać hashtagów w języku polskim. Jest wtedy większa szansa na to, że Twoje zdjęcie zostanie znalezione przez kobiety z Polski szukające czegoś dla swoich maluszków. Jeśli jednak chcesz, by Twoje konto nabrało międzynarodowych zasięgów, możesz używać hashtagów w innych językach – dotrą one wtedy do ludzi na całym świecie.

Według mnie, warto używać zróżnicowanych hashtagów. Polskich i zagranicznych, tych z dużą ilością postów i tych z małą. Instagram umożliwia dodanie 30 hashtagów do jednego zdjęcia, warto więc też eksperymentować i sprawdzać, które kombinacje są dla Ciebie najlepsze. Z tego powodu chciałabym Ci teraz pokazać te najpopularniejsze hashtagi, związane z szydełkowanie, szyciem i ogólnie rękodziełem, które sama możesz wykorzystywać podczas dodawania zdjęć.

Lista najpopularniejszych hashtagów związanych z szydełkowaniem i szyciem

Dane zebrane w dniu 27.04.2017


Szydełkowanie – język polski

#szydełko #szydełkowanie #szydelko #szydelkowanie #szydelkowelove #szydełkowe

Poniżej 1000 zdjęć:

#szydełkowelove #szydełkować #szydelkowanieuzaleznia #szydelkomania #szydełkoweserwetki #szydełkowezabawki #szydełkowa #szydelkowce

Najpopularniejszy hashtag: #szydełko – 48 207 zdjęć

UWAGA! Zwróć uwagę na to, że hashtagi w których pojawia się Ł lub L, to dwa różne hashtagi! np. #szydełko i #szydelko


Szydełkowanie – język angielski

#crochet #crocheting #crochetlove #crochetaddict #crocheter #crocheted #crochetlife #crochetgeek #crochetlover #crochetgram #crochethook #crochetart #crochetmood #crochetfun #crochetcrazy

#crochetblanket #crochethat #crochetdoll #crochettoy #crochetbag #crochettop #crochetflower #crochettoys #crochetbasket #crochetdress #crochetbeanie #crochetscarf

Najpopularniejszy hashtag: #crochet – 10 636 005 zdjęć


Szycie – język polski

#szycie #szyciedladzieci #szycienamiare #szyciezpasją #szycienamaszynie #szycienazamówienie

Poniżej 1000 zdjęć:

#szyciejestpiękne #szycienamiarę #szyciejestfajne #szyciezpasja

Najpopularniejszy hashtag:#szycie – 47 213 zdjęć


Szycie – język angielski

#sewing #sew  #sewingmachine #sewingproject #sewingaddict #sewingroom #sewingblogger #sewingwithlove #sewinglife #sewingblog #fabricaddict #sewingclass  #sewingtime #sewingfun #sewingday #sewingforme #sewingisfun #sewingdress

Najpopularniejszy hashtag: #sewing – 4 655 891 zdjęć


Rękodzieło po polsku

#rękodzieło #rekodzielo #rekodzieło #recznierobione #recznarobota #ręcznierobione #rekodzielonacodzien #robioneręcznie

Najpopularniejszy hashtag: #rękodzieło – 99 885 zdjęć


Rękodzieło po angielsku

#handmade #madebyme #handmadewithlove #imadeit #imadethis #madebyhand #handmadegifts #handmadecraft #madebyhand #handmadelife

Najpopularniejszy hashtag: #handmade – 77 769 788 zdjęć


Zrobione w Polsce

#madeinpoland #polishbrand #polishdesign #polishdesigner #niezchinzpasji #polskamarka #niezchinzpolski #polskiprodukt #polscyprojektanci #madeinpolska

Najpopularniejszy hashtag: #madeinpoland – 157 577 zdjęć


Powyższe przykłady to oczywiście nie wszystko. Wybrałam te najpopularniejsze, jednak i one mogą się z czasem zmienić. Pamiętaj, że możesz sama stworzyć swój własny hashtag! W przyszłości zadowoleni klienci mogą tagować danym hashtagiem swoje zdjęcia, a dzięki temu Twoje produkty będą docierać do innych bez Twojego udziału. Instagram to bardzo popularny portal i wydaje mi się, że nic nie stoi mu na drodze w dalszym rozwoju. Liczba użytkowników wciąż rośnie, a platforma stawia na coraz nowsze rozwiązania, myślę więc, że warto się z nią zaprzyjaźnić!

A Ty jesteś na Instagramie? Jeśli tak – napisz swój nick, a chętnie Cię odwiedzę!

Q.

 

 

Mogą spodobać Ci się również

  • Uwielbiam Instagram! A ostatnio też Instagram Stories. Można się wykazać twórczo, ale też mocna zainspirować 😉

    • Dokładnie tak, ja ostatnio coraz bardziej przekonuję się do Insta Stories 🙂

  • Danuta Brzezińska

    Ja dopiero raczkuję, czyli zarejestrowałam się:-)

    • Polecam gorąco, Instagram ma na prawdę wiele korzyści! 🙂

  • Nie jestem fanką szydełkowania, jednakże bardzo podobają mi się tego typu wyroby:)
    A promocja na Instagramie jest niezwykle kluczowym sposobem na rozwój swojej strony – podałaś ciekawe hasztagi, które z całą pewnością zachęcą wiele osób do odwiedzin 😉

    • Dokładnie tak, tym bardziej, że Instagram jest coraz popularniejszy jako kanał sprzedażowy.

  • Zdecydowanie warto od samego początku stworzyć własny hashtag 🙂
    Natomiast każde tagowanie to dla mnie totalna ruletka, czasami jedno słowo zmienia wszystko, choć mam wrażenie, że im bardziej prozaiczne a zarazem dokładne słowa, tym większa szansa na to, że ktoś nas odnajdzie 🙂

    • Z tagami rzeczywiście trzeba trafić 😉 Albo próbować i sprawdzać, które dają największy odbiór

  • Ewa Kujawa-Szura

    Kiedyś uczyłam się szydełkować ale słabo mi to szło, nie mam zdolności do rękodzieła.Za to dobrze wiedzieć o tych hashtagach bo do innej dziedziny można przecież podejść podobnie. Mój profil na Insta to https://www.instagram.com/stluczone_lustro/

    • Już sprawdzam, co u Ciebie! 🙂

  • Marysia

    Super przydatny wpis 🙂

  • Bardzo Ci dziękuję za ten wpis! A ostatnio sobie tak myślałam, że szkoda, że na Instagramie nie ma takich samych funkcji jak na Facebooku. Nie ma statystyk, nie można robić promocji profilu. A tu proszę! Z nieba mi spadłaś 😀
    https://www.instagram.com/poprostusara/

    • No to super, że wpis się przydał! Instagram podąża za Facebookiem, widziałam że nawet będzie możliwość oznaczania produktów jak w Facebookowym sklepie 🙂

  • Decoupage Martyny

    Bardzo ciekawy wpis.
    😀

  • Ooo używam sporo Inta, ale nie miałem pojęcia o kilku opcjach 🙂

  • Katarzyna Ratajczak

    Tez lubię Instagram. Chyba aż za bardzo, zważywszy na ilość poświęcanego mu czasu… 😉 Ale i tak nie wiedziałam wszystkiego, o czym piszesz, więc przyjemnie się dokształciłam. 😉

    • Bardzo się cieszę 🙂 I też ostatnio zdecydowanie za często się w niego zagłębiam 😛 No ale te wszystkie piękne zdjęcia… jak się im oprzeć 😉

  • Szydełkowa pasja Kaśki

    Używam i lubię Instagram ale pewnych funkcji jeszcze nie odkryłam. Ale teraz to się zmieni :).

    • To cieszę się, że pokazałam coś nowego 🙂

  • Dla mnie bardzo przydatny post, bo będe prowadzić takie profile 🙂

  • Iza Ce

    Ciekawe informacje i wszystkie potwierdzam 🙂 Od początku mam konto biznesowe – jest fajne.
    Mój instagram to https://www.instagram.com/english_way_school_/

  • O super przydatne informacje. Nie o wszystkim wiedzialam. Np. O tym profilu firmowym. Sprobuje to zmienic. Ja do Instagram nie jestem jeszcze przekonana w 100% glownie ze wzgledu na to ile czasu sie spedza, zreszta tak jak na facebooku..mam jakas awersje do obfotogryfania wszystkiego i wstawiania na insta. Chodziaz rzeczywiscie nie ktore profile sa bardzo inspirujace. Moj profil na Instagram to traveloveit ☺️ pozdrawiam serdecznie!

    • Ja bardzo dużo czasu spędzam na podglądaniu innych 😀 Zdecydowanie wolę Instagram od Facebooka 🙂 Konto firmowe daje dużo możliwości, więc polecam 🙂